Z pasją o podróżach, wycieczkach i wyjazdach

Wszystko o:

wielkanoc w austrii

Wielkanoc 2008 promocje Austria, Wlochy

Witam wybieramy sie w okolicach wielkanocy na narty. Nie bylismy jeszcze poza granicami Polski wiec na razie nie wiemy gdzie znajdziemy najkorzystniejsza finansowo okazje na tydzien w Austrii lub we Wloszech. Myslimy o skromnym apartamencie na tydzien. Czy ktos wie moze o jakis promocjach typu

Re: Wielkanoc 2008 promocje Austria, Wlochy

Dzieki, czy to znaczy w terminie 15-25.03 nie znajde w Austrii zadnych promocji ? W takim razie bardziej oplaca sie tym terminie jechac do Wloch ?

Re: Wielkanoc 2008 promocje Austria, Wlochy

niestety... nie ten termin na atrakcyjne ceny :) ale jak szukałem dla siebie to możesz znalesc cos ciekawego w dolomitach - val di fassa...:)) pozdr Gwyn

Re: Wielkanoc 2008 promocje Austria, Wlochy

Taniej będzie od 29.03,tydzień przed Wielkanocą to wysoki sezon,póżniej już niski-tańszy.Dla przykładu-ja płacę za apart.6 osob z basenem na stoku w Katschbergu 665 e/tydzień od 29.03,tydzień wcześniej kosztuje 835e.Podaj jeszcze ile osób i w jakim wieku-może się coś znajdzie.

Re: Wielkanoc 2008 promocje Austria, Wlochy

byłam w zeszłym roku w bad gastein, i tam była promocja że w okresie wielkanocy "z okazji króliczka"(tak to się chyba nazywało?) kobiety jeżdżą za darmo. biorąc pod uwagę, że skipass po sezonie to ok 150 Euro, to raczej jest to dobra promocja? jakieś tam warunki trzeba spełniać, nie

Re: Kredki

m.maska napisała: > A na Swieta znowu pokaza "Kevin sam w domu" - tak jak tutaj, co roku leciala na > swieta cala seria Sissi... W Austrii leci Sissi prawie zawsze na Wielkanoc...tak, tak, biegną k'sobie i wykrzykują Sissi! , Franzi! -- http://i46.tinypic.com/117wpyd

Re: Propozycja zakazu handlu w niedzielę

Jako osoba nie związana z handlem (poza kupowaniem w sklepach) uważam, że zakaz handlu w święta i niedziele dla sklepów wielkopowierzchniowych jest właściwe: - w cywilizowanych krajach (np.Niemcy,Austria) nie sprawia to większych kłopotów - zamiast kupować chleb, kiełbasę i inne dobra na

Re: Propozycja zakazu handlu w niedzielę

13.wal napisał(a): > Jako osoba nie związana z handlem (poza kupowaniem w sklepach) uważam, że zakaz > handlu w święta i niedziele dla sklepów wielkopowierzchniowych jest właściwe: > - w cywilizowanych krajach (np.Niemcy,Austria) nie sprawia to większych kłopotó > w > - zamiast

Re: Sniadanie wielkanocne - jak to jest???

Gość portalu: miu napisał(a): > Postanowilam pogooglac troche w necie, zeby dowiedziec sie jak kulinarnie wygla > da Wielkanoc w innych panstwach - o Bozym Narodzieniu wiadomo sporo, a Wielkano > c jakos umyka. > .... W Austrii na swiateczny o > biad w niedziele je sie szynke

Warunki aktualnie, okolice Zell am See

Hej, hej hej :) Najwidoczniej dziura ozonowa wróciła na biegun. Sypie śniegiem jak w środku zimy a jeszcze wczoraj 28 stopni w plusie było. Motocykliści zmuszeni są do czekania. Ale wiecie co, ja pamiętam Wielkanoc z śniegiem jako dziecko, czyli tak ok. 30 lat temu a więc to nic niecodziennego

Re: Co z tą Wielkanocą w Austrii? :/

Akurat moja ostatnia Wielkanoc w Austrii byla najpiekniejsza:) Wiec, jajek sie raczej nie swieci, ale np. zakorzeniali katolicy, tacy np. jak moi tescie, swieca:) Ja mieszkalam pod Wiedniem, wiec w ostatnia Wielkanoc bylam w polskim kosciele,raz na rok, chcialam corci pokazac Swieta po polsku

Sniadanie wielkanocne - jak to jest???

Postanowilam pogooglac troche w necie, zeby dowiedziec sie jak kulinarnie wyglada Wielkanoc w innych panstwach - o Bozym Narodzieniu wiadomo sporo, a Wielkanoc jakos umyka. Okazuje sie, ze wiekszosc narodow na swiateczany obiad jada jagniecine (Wlochy, Szwajcaria, Francja, Dania, Szwecja, Grecja

Co z tą Wielkanocą w Austrii? :/

Mieszkam w Austrii już kilka lat ale na święta zawsze wracałam do Polski. W tym roku złożyło się tak, że musimy zostać w Austrii. Szukając informacji na temat tego, jak wygląda i czym się różni austriacka WIelkanoc , znalazłam wiele sprzecznych informacji. Tu pisze, że nie święci się jajek , gdzie

Co z tą Wielkanocą w Austrii? :/

Mieszkam w Austrii już kilka lat ale na święta zawsze wracałam do Polski. W tym roku złożyło się tak, że musimy zostać w Austrii. Szukając informacji na temat tego, jak wygląda i czym się różni austriacka WIelkanoc , znalazłam wiele sprzecznych informacji. Tu pisze, że nie święci się jajek , gdzie

Co z tą Wielkanocą w Austrii? :/

Mieszkam w Austrii już kilka lat ale na święta zawsze wracałam do Polski. W tym roku złożyło się tak, że musimy zostać w Austrii. Szukając informacji na temat tego, jak wygląda i czym się różni austriacka WIelkanoc , znalazłam wiele sprzecznych informacji. Tu pisze, że nie święci się jajek , gdzie

Re: fryzjerka - problem

napisz prosze czy sie udalo, jak nie, to ja do niej napisze, i pod koniec tyg. bede w austrii znowu, to sie i tam postaram ps dziewczyny, polskie bociany przniosly i mi szczescie:) ide do lekarza dopiero w austrii, wiec szczegolow nie znam, ale wyglada wszystko dobrze, bylby piekny prezent na

Przyłaczę się cytatami ... znanych ludzi :) cd.

czary i magię, bo jest typowym ateistą i materialistą. Jak dużym? - Stuprocentowym i niepodważalnym.(...) - Nasza rozmowa ukaże się w świątecznym numerze "ANGORY". Wypada mi więc zapytać - jak spędza pan Wielkanoc i jaki ma stosunek do polskich świąt i naszych tradycji? - Pokraszę jaja. W

O wyższości Swiąt Wielkiejnocy nad świętami Bożego

Narodzenia Zmarły niedawno Jan Stanisławski do końca dni swoich bezskutecznie próbował rozstrzygnąć które ze świąt są góra- Boże Narodzenie czy Wielkanoc. Po dzisiejszym dniu nie mam wątpliwości- tylko Wielkanoc się liczy! A było to tak- gdzieś dziesięć dni temu Moja Basia zaczęła mnie dręczyć

Jak Watykam reaguje na pedofilię swoich zastępów ?

zarzuty o wrogość antyklerykalnej prasy. Wyłącznie naciski wiernych, którzy zagrozili, że w Wielkanoc zablokują Groerowi wejście do wiedeńskiej katedry, sprawiły, że kardynał poprosił o należną mu emeryturę, którą Watykan mu przyznał. Nikt w Kościele nie zajął się oficjalnie zarzutami, a Groer został

Koziegłówki. Turek ma dobrą opinię, choć psocić...

nich wart byłoby kolejnym paradoksem historii;) Co do Sobieskiego - przybył na Jasną Górę, ale jeszcze przed wyprawą na Wiedeń w 1683r.! Co prawda, niektórzy Polacy tyle zabawili w Austrii, że wrócili dopiero na Wielkanoc:D Faktycznie tradycja wystawiania straży przy Grobie jest jeszcze starsza i

Re: Wielkanoc w Wiedniu

O które muzea chodzi? Większość działa w tym okresie. Pozdrawiamy serdecznie austria.info www.austria.info

Swieta, Swieta, Swieta - kto, gdzie,i za ile...

wylicze, po kolei jak leci: 1 stycznia - Nowy Rok 22 kwietnia(w tym roku) - Wielki Piatek 24/25 kwietnia - Wielkanoc 1 maja - Swieto Pracy 2 czerwca - Wniebowstapienie Chrystusa 13 czerwca - Zielone Swiatki 23 czerwca - Boze Cialo 3 pazdziernika - Swieto Zjednoczenia Niemiec 1 listopada - Wszystkich

Re: zajcu <3 part 3/3

rzeczy)? nie wiem 157. byłeś/byłaś gdzieś za granicą? tak 158. gdzie? chorwacja, irlandia, bośnia, włochy, austria, słowacja, czechy, serbia, węgry 159. podaj ulubioną markę samochodu. bmw 160. jaki jest twój ulubiony kraj? japonia 161. jakie jest twoje ulubione miasto? dg 162. jaka jest twoja ulubiona

Re: 201 pytań. ;D cz.2

. Byłeś/byłaś gdzieś za granicą? hm... Niemcy, Czechy, Belgia i Holandia przejazdem do Anglii, Francja przejazdem do Anglii, ale też byłam, Anglia, Portugalia, Austria, Wyspy Kanaryjskie (czyli Hiszpania) i Grecja 158. Gdzie? napisałam wyżej 159. Podaj ulubioną markę samochodu. nie wiem 160. Jaki jest

Re: 201 pytań. ;D

. nooooooooo 144. Jaki jest twój najdziwniejszy sen? 145.no 146. no 147. angielski, hiszpanski 148. i hate spanish , me gusta ingles 149.google.pl 150.no 151. no 152. nie 153. nie 154. ... 155. kortowo 156. telefon, laptop z netem, mikrofon 157.tak 158. słowacja, anglia, węgry, austria 159. Podaj ulubioną

czy da sie wyleczyc zapalenie bez antybiotyku?

ubocznych... wystraszona odstawilam juz potem wszelkie leki i teraz zatoki sie "odezwaly" bardzo boli mnie glowa (czolo!),mam wodnisty katar i ogolnie czuje sie rozbita. Pytanie: czy mozna jakos pomoc zejsc ropie z zatok bez jakichs lekow na recepte bo jestem w austrii,do polski jade na wielkanoc

Re: czy da sie wyleczyc zapalenie bez antybiotyku

boli mnie glowa (czolo!),mam wodnisty katar i ogolnie czuje sie rozbita. > Pytanie: > czy mozna jakos pomoc zejsc ropie z zatok bez jakichs lekow na recepte > bo jestem w austrii,do polski jade na wielkanoc dopiero, a nie mam niestety > europejskiego ubezpieczenia. > nie chce sie

Reniu trzymaj sie!

Wiecie ja jestem w Austrii 13 lat i wlasciwie dopiero teraz gdy mam duze grono znajomych, gdy moja coreczka ma 8 lat i wszystko sie ustabilizowalo moje tesknoty uspokoily sie nieco. Zapisalam mala do polskiej szkoly, wiec kontaktu mam wystarczajaco duzo. W miare czesto jezdze tez do Polski, na

Re: KIBICE: JESTESMY Z WAMI - NA DOBRE I NA ZLE

zawieziesz jej do znajomych w austrii i nie pokazesz tego co u nas najlepsze Dalej jestem z Kadra Narodowa - bo jest dla mnie tym samy co Mazurek, Dabrowskiego, zdjecia z Powstania Warszawskiego, Krakowski Rynek i pisanki na Wielkanoc JESTESMY Z WAMI!!! Marcin

cz.2

/byłaś gdzieś za granicą? oczywiście. > 158. Gdzie? Słowacja, Austria, Włochy, Czechy. > 159. Podaj ulubioną markę samochodu. > 160. Jaki jest twój ulubiony kraj? > 161. Jakie jest twoje ulubione miasto? Krosno, bo jest małe i piękne. > 162. Jaka jest twoja ulubiona rzecz? > 163. Jakiej

Re: 201 pytań. ;D

wakacje?do Grecji 155. Ulubione miejsce wakacyjne?dom 156. Co zabrałbyś na bezludną wyspę (3 rzeczy)?telefon laptop i namiot 157. Byłeś/byłaś gdzieś za granicą?tak 158. Gdzie?2x włochy i slowacja, austria 159. Podaj ulubioną markę samochodu.nie znam się 160. Jaki jest twój ulubiony kraj?Włochy 161. Jakie

2.

? włochy znowu. ;q 155. Ulubione miejsce wakacyjne? włochy, budapeszt. <333 156. Co zabrałbyś na bezludną wyspę (3 rzeczy)? laptopa, jakiegoś chłopca i hm, jedzenie lol. 157. Byłeś/byłaś gdzieś za granicą? tja. 158. Gdzie? czechy, słowacja, austria, niemcy, francja, węgry, litwa, tunezja, chorwacja

Austria (z poprawka);)

Najbardziej charakterystycznym symbolem Swiat Wielkanocnych w Austrii jest obok tradycjynych jajek – krolik wielkanocny. Jak juz pisalam wczesniej przynosi on dzis dzieciom prezenty, niegdys bardziej lub mniej kolorowe jajka. Pierwsze informacje na ten temat odnotowano w Austrii w 1682

Re: Polska grupa przedszkolna

16.03.06 Winterabschied – Pożegnanie zimy 23.03.06 Der Frühling ist endlich da – W końcu mamy wiosnę 30.03.06 Wiederholung – Powtórzenie 06.04.06 Ostern in Polen – Wielkanoc w Polsce 20.04.06 Meine Lieblingsspielsachen – Moje ulubione zabawki 27.04.06 Ein

Re: Wielkanoc

Austria W całej Austrii w od Wielkiego Czwartku do pierwszego dnia świąt po wsiach i miasteczkach chodzą chłopcy i hałasując drewnianymi grzechotkami naśladują dźwięki dzwonów, które zgodnie z tradycją poleciały do Rzymu, by wrócić dopiero w pierwsze dzień świat. Gdy dzwony już powrócą, dla

poletko doświadczalne

granicę norwesko-szwedzką. Tabuny norweskich aut na parkingach szwedzkich hipermarketów. Nie tylko zresztą z powodu tego, że niedziela, jest także spora różnica cen. Kilka dni temu wróciłam z Austrii. Tam nie tylko, że sklepy w mieście nieczynne w niedzielę, ale i wiele kawiarni - to mi się z kolei

Re: Kto miał w życiu najgorzej?

po ślubie, ale przed dziećmi mój mąż bywał jeszcze miesiącami w Austrii (w charakterze gastarbeitera), a ja przez pierwszy rok nie miałam porządnej pracy (jakieś dorywki, jakiś Amway, jakieś korepetycje - świeżo się przeniosłam z Węgier) jak jego nie było, to ja płaciłam na jego dzieci, to co

Dobra we wspomnieniach mieszkańców - cz. I

święta święcił. Tu byli Polakami tylko Karczyńscy i Popiele. - do cerkwi my wszystkie chodzili, ja w kościele w Mrzygłodzie byłem tylko dwa razy w roku: na Boże Narodzenie i na Wielkanoc. Ja chodziłem do cerkwi, powiedziałem księdzu w Mrzygłodzie, a on, że jest jeden Bóg na niebie. - księdzem

Re: zmiany w kanonach kościelnych ?

krajach katolicy mają inne nakazy, zwyczaje i obyczaje i zaczynają(Polacy) zadawać księżom niewygodne pytania. W Hiszpanii na głownym placu miasteczka wyrzuca się z wieży ratusza przystrojoną we wstążki kozę która zdycha w cierpieniach na oczach gawiedzi. W państwach Ameryki Południowej na Wielkanoc

Re: <> Pamięci września <

- zabranych, tak jak stali: niektórzy boso, w samych koszulach - odwieziono potem do Stalagu 17C w Austrii, gdzie pracowali przy budowie poligonów. Władysław Szepelak do dziś przechowuje odbitkę listu, jaki ze stalagu przysłał do rodziców Józef Świątek-Myrdoń z Pieniążkowic. Pracował w strasznych

gdzie na narty termin wielkanoc 2009 (6 dni) austr

pochodzic z dziecmi. Na razie z Austrii mam doswiadczenie ze schladming, region kaprun, zell am zee. Pozdrawiam

Re: Wielkanoc

wystawionych stołach na czas obrzędu wierni pozostawiają koszyki. Błogosławieństwo potraw w tradycyjnej formie przetrwało do dnia dzisiejszego w południowej Austrii, na terytorium Słowenii w regionach zamieszkałych przez Gottscheer oraz południowych Niemczech. Pokarmy mogą święcić kapłani, diakon, akolici oraz

Re: Ludowe zwyczaje wielkanocne/ Austria cz.2

W Holandii o ile mi wiadomo to szukanie jajek,jak w Austrii.Pisanki tez sie maluje.Jest uroczyste sniadanie wielkanoc.Jadane sa jaja i kroliki z czekolady,marcepanu etc.Pozdro ml

Re: Austria czy Włochy -2 połowa lutego za i prze

czemu jest tak zle? W jakim terminei? Moze celujesz w Wielkanoc. Nie wierze, ze po Wielkiejnocy a tuz przed polowa kwietnia (wtedy zaczynaja ograniczac dostepnosc tras) nie da sie indywidualnie przyjechac. Nie strasz mnie, bo mam to w planach.

Re: AUSTRIA

Czesc Edyta rzeczywiscie cos zamilklo na naszym forum.Pewnie wszyscy zapracowani.Zreszta ja tez.Tak to jest jak sie nowa prace zaczyna w grudniu. Zero urlopu i stres do potegi.Swieta mignely nie wiem kiedy.Ale teraz bedzie juz tylko z gorki(mam nadzieje).I jest nadzieja ze na Wielkanoc wkoncu

Re: CZY JEST TU KTOS Z WIEDNIA/AUSTRII???

Cześć mamy z Wiednia! Planujemy z moim chłopakiem wypad do Wiednia na Wielkanoc i zastanawiam się, czy w ogóle jest sens? Chyba wszystko będzie pozamykane, tzn. muzea, pałace itd. Podpowiedzcie proszę, czy są jakieś dostępne atrakcje w okresie wielkanocnym.

Re: DZIEN 3 w Austrii......

Nuuuudnooo! Na forumie nuuuda. Ostaly sie "opery" w TV. Zabawa przednia aby sie domyslec kto z kim. Plus z bakcyli ze po tym przymusowym odpoczynku bedzie mozna delektowac sie ta wiosenna pogoda ktora zapowiadaja na Wielkanoc. 10- 15 stopni i slonecznie! Wow. Z jajecznym pozdrowieniem

Re: Ludowe zwyczaje wielkanocne/ Austria cz.2

Najbardziej charakterystycznym symbolem Swiat Wielkanocnych w Austrii jest obok tradycjynych jajek – krolik wielkanocny. Jak juz pisalam wczesniej przynosi on dzis dzieciom prezenty, niegdys bardziej lub mniej kolorowe jajka. Pierwsze informacje na ten temat odnotowano w Austrii w 1682

Bestsellery